Το παρόν ιστολόγιο έχει στόχο την προώθηση της Δημόσιας Κατανόησης των Φυσικών Επιστημών, καθώς και την ανάδειξη του κοινωνικού ρόλου της Επιστήμης και της Τεχνολογίας! Καλωσήρθατε!
-Ακατανόητη η Φυσική, δε μπορώ τη Φυσική, με δυσκολεύει η Φυσική... - Μου αρέσει η Φυσική αλλά σε κάποια σημεία δυσκολεύομαι... - Η Φυσική είναι το αγαπημένο μου μάθημα, θέλω να γίνω φυσικός και να ασχοληθώ με την έρευνα... Αν είσαι μαθητής ή μαθήτρια της Α' Λυκείου και αναγνωρίζεις τον εαυτό σου σε κάποια από τις παραπάνω προτάσεις, παρακολούθησε το παρακάτω βίντεο ;) Καλά Χριστούγεννα και καλή Πρωτοχρονιά ✌ και μην ξεχνάς.... Η εκπαίδευση είναι κάτι που δεν τελειώνει ποτέ 😎
Για να δείτε τα θέματα https://www.minedu.gov.gr/publications/docs2024/panelladikes_2024_iounios/them_fysiki_gel_240612.pdf Για να δείτε τις λύσεις https://www.oefe.gr/panellinies/2024/apantiseis_fysiki_gel_24.pdf Σχόλιο : Τα θέματα Α2(ανοιχτό πηνίο), Α3(η δύναμη ασκείται στο CM του τροχού) και Α4(επαναλαμβανόμενες κουραστικές διατυπώσεις) θέλουν ιδιαίτερη προσοχή. Το θέμα Β1 συνδυάζει νόμο Wien, φάση Η/Μ κύματος και θεμελιώδη νόμο της κυματικής, με προσοχή στις πράξεις λύνεται σύντομα. Το Β2 έχει φωτοηλεκτρικό φαινόμενο (όπως και πέρυσι και όχι Compton), στροφορμή και κίνηση φορτίου σε ΟΜΠ, είναι δηλαδή και πάλι συνδυαστικό. Έχει πράξεις οπότε χάνεται σημαντικός χρόνος στο θέμα αυτό εφόσον ο εξεταζόμενος δεν έχει μεγάλη ευχέρεια στην άλγεβρα. Εδώ να σημειώσουμε ότι και χωρίς το δεύτερο πείραμα η απάντηση μπορούσε επίσης εύκολα να δοθεί και οι μαθητές που δε χρησιμοποίησαν τα δεδομένα του δεύτερου πειράματος πρέπει να πάρουν όλα τα μόρια εφόσον τεκμηρίωσαν σωστά....
Ο τρόπος πρόσβασης στα ΑΕΙ απασχολεί τόσο την εκπαιδευτική κοινότητα, όσο και - κατά βάση - τους μαθητές και τους γονείς τους. Κατά τεκμήριο απασχολεί και τις κυβερνήσεις, αφού πολύ συχνά ανακοινώνονται αλλαγές, τροποποιήσεις και βελτιώσεις που κάποιες φορές λύνουν προβλήματα, άλλες δημιουργούν νέα, ενώ άλλες φορές εξαγγέλονται, ξεχνιούνται και η ζωή συνεχίζεται... Αφορμή για τη σημερινή ανάλυση είναι η πρόταση του προέδρου του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων σχετικά με την πρόσβαση στα ΑΕΙ. Δείτε εδώ την πρόταση του καθηγητή Γιώργου Δάσιου σχετικά με το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ. Καταρχάς, κάποια καλοπροαίρετα σχόλια. Αν τα παιδιά εξετάζονται κάθε χρόνο μόνο σε τρία μαθήματα, με τα υπόλοιπα έξι τι θα γίνεται; Θα τα παρακολουθούν ή θα δίνουν έμφαση μόνο στα τρία που εξετάζονται; Δεύτερον, αν κάποιο παιδί δεν τα πάει καλά στην Α' Λυκείου, πώς θα πειστεί να συνεχίσει την προσπάθεια και να δώσει με αξιώσεις εξετάσεις στη Γ Λυκείου; Τρίτον, αν οι εξετάσεις γίνονται από Τράπεζα Θεμάτων ποι...
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου